Feilen er identifisert og rettet. Vi iverksetter tiltak for å minimere sannsynligheten for at feilen skjer igjen.
Posted Oct 28, 2025 - 10:04 CET
Update
I forbindelse feilretting fikk vi et utfall på nettverk for enkelte tjenester kl. 15:13. Det er ikke de samme tjenestene som er berørt i begge rundene. Varigheten varierer noe fra tjeneste til tjeneste, men de fleste var oppe igjen etter få minutter, noen opp til 15m. Vi gjør ikke noe videre arbeid i denne nå i ettermiddag.
Posted Oct 27, 2025 - 16:49 CET
Update
SFM opplevde nedetid og ustabilitet i perioden 12:03 - 12:28. Har fungert som normalt etter dette.
Posted Oct 27, 2025 - 14:56 CET
Update
For berørte: saknummer på denne saken er 226005.
Posted Oct 27, 2025 - 14:51 CET
Update
SFM opplevde nedetid og ustabilitet i perioden kl. 12:03 - 12:28. Tjenesten har fungert som normalt etter dette.
Posted Oct 27, 2025 - 14:46 CET
Monitoring
Feilretting er gjennomført og alle tjenester skal fungere normalt. Medusa var tilbake i normal drift kl. 14:00. Vi overvåker tjenestene videre.
Posted Oct 27, 2025 - 14:23 CET
Identified
Problemet er identifisert og feilretting er utført for enkelte tjenester. Vi jobber fortsatt med feilretting for andre berørte tjenester. ePROM har fungert som normalt fra kl. 13:31 og eFORSK kl. 13:43.
Posted Oct 27, 2025 - 13:53 CET
Investigating
Vi opplever for tiden problemer med flere tjeneste. Feilsøking pågår, samtidig som vi jobber med å kartlegge omfanget av hendelsen.
Posted Oct 27, 2025 - 13:06 CET
This incident affected: HelseID and Tjenester (eFORSK, ePROM, Medusa, Orion).