Eksterne systemer - Økt responstid mot ID-porten
Incident Report for Norsk helsenett
Resolved
Responstiden mot ID-porten har vært tilbake til normalen siden 15:00. Hendelsen er løst.
Posted Nov 08, 2024 - 15:51 CET
Investigating
Problemene med økt responstid er tilbake igjen fra klokken 12:17. Brukere som opplever vedvarende problemer med innlogging via ID-porten oppfordres til å bruke alternative innloggingsløsninger.

Se også driftsmelding hos Digdir: https://status.digdir.no/incidents/dc1n2mq7qcjj
Posted Nov 08, 2024 - 12:31 CET
Monitoring
Siden klokken 11:32 har responstidene mot ID-porten normalisert seg. Vi overvåker situasjonen inntil videre.
Posted Nov 08, 2024 - 12:07 CET
Update
Denne hendelsen kan også berøre innlogging via ID-porten i HelseID.
Posted Nov 08, 2024 - 10:40 CET
Investigating
Saksnummer: 911727
Vi opplever for tiden økt responstid mot ID-porten. Dette kan medføre at innlogging via ID-porten feiler. Ved vedvarende problemer anbefales brukere å benytte alternative innloggingsalternativer.

Se også driftsmelding hos Digdir: https://status.digdir.no/incidents/dc1n2mq7qcjj
Posted Nov 08, 2024 - 10:36 CET
This incident affected: Helsenorge and HelseID.