Ustabilitet i Personregisteret (PREG)
Incident Report for Norsk helsenett
Resolved
Det er utført flere kodeendringer for å optimalisere og forbedre ytelse. Disse har hatt ønsket effekt og vi anser denne som løst.

Notis: Vi ser at relativt mange henter GetChanges innenfor samme tidsrom (ca 04:30 – 05:00), og oppfordrer de av dere som bruker dette tidsintervallet om å endre til et annet vilkårlig tidspunkt mellom 02:00-05:00. Dette for å få spredt lasten mot systemet slik at responstid blir mest mulig optimalisert i spørringene dere foretar.
Posted Mar 31, 2023 - 13:40 CEST
Update
Produksjonssetting av P23-1 søndag 26.03 gikk som planlagt. Vi jobber videre med tiltak og sender ut informasjon når dette er klart for produksjonssetting.
Posted Mar 28, 2023 - 14:53 CEST
Update
Vi ser at allerede iverksatte tiltak fungerer som forventet, og P23-1 leveransen kommende søndag 26.03.23 vil også inneholde stabiliserende tiltak. Det pågår fortsatt utredninger og med tiltakene forventer vi at tilfeller med økt responstid opptrer sjeldnere, men vi kan ikke utelukke at det fortsatt kan inntreffe.
Posted Mar 22, 2023 - 14:59 CET
Update
Vi vil komme med info om tidspunkt for feilretting så snart dette er klart.
Posted Mar 21, 2023 - 17:37 CET
Investigating
Saksnummer: 792254
Start: 13.03.2023 kl. 10:15

Vi har tidligere varslet om ustabilitet i PREG (Incident #790612). Rotårsak til problemstilling er dessverre ikke løst, og vi har nå et klarere bilde av hva som forårsaker feilsituasjonen. Det jobbes med feilretting og vi har også iverksatt tiltak for å begrense at problemstilling inntreffer.

Dessverre vil konsumenter av PREG fortsatt kunne oppleve lengre responstid og potensielt timeouts, og vi beklager ulempene dette medfører!
Posted Mar 21, 2023 - 17:26 CET
This incident affected: Grunndata og register (Personregisteret (PREG)).